Elektroniczna sprzedaż gier na PC

W czasie wszechobecnego dostępu do szybkiego internetu producenci gier znaleźli wspaniałe rozwiązanie na zminimalizowanie kosztów sprzedaży swoich tytułów. Dawniej gracze nabywali gry na namacalnych nośnikach, takich jak płyta CD czy DVD, niosło to za sobą ogromne koszty łączące się z wyprodukowaniem dużego nakładu płyt i produkcją opakowań.
Obecnie sprzedaż gier przestawia się na wirtualną dystrybucję gier komputerowych. Gracz rejestruje się w jednym z istniejących sklepów i w nim dokonuje zakupu gier. Pozyskane gry są przypisane na stałe do profilu nabywcy, takie pomysł niweluje więc przykrości związane z uszkodzeniem nośnika.

Pozostałe artykuły

W Polsce rośnie popularność gier na konsole!

Niezbędne dla PS4
Przygotowane przez: Alan Klim
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Polska jest takim krajem, w którym w zasadzie konsole, wbrew pozorom, nie są tak bardzo popularne. Przynajmniej w porównaniu do Wielkiej Brytanii, Kraju Kwitnącej Wiśni albo Stanów Zjednoczonych. Najważniejsza przyczyna "niechęci" sporej części naszego społeczeństwa do konsol do gier to oczywiście niedobór kasy.


Xbox One
Przygotowane przez: ビッグアップジャパン
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Aktualnie tworzy się coraz większa liczba sklepów wirtualnych, miłośnicy gier lubią jednak posiadać wszystkie kupione tytuły pod ręką i składować je na jednym wirtualnym koncie. Z tego powodu firmy, które są na rynku od dawna, mają duża przewagę nad firmami konkurencyjnymi. Dla komputerów PC największą sprzedaż prowadzi usługa Steam. Producenci konsol nie zostali daleko za nimi i stworzyli swoje usługi tego rodzaju, zanim zrobili to konkurenci. Pionierem w cyfrowej dystrybucji gier na konsole był Sony ze swoją playstation network. Usługa ta oprócz sprzedaży gier służy za platformę komunikacyjną i pozwala graczom na wspólną rozgrywkę sieciową (wątek o psn na forum). Sony za dostęp do tej usługi pobiera abonament, w ramach którego udostępnia własne usługi i nagradza użytkowników dodatkowymi, bezpłatnymi grami.

Wszystko wskazuje na to, że sprzedaż cyfrowa gier będzie za kilka lat głównym sposobem sprzedaży. Miłośnicy nabywania gier i programów przez internet wskazują, że wielką zaletą tego rodzaju usług jest niższa cena gier i różnorodne promocje. Przeciwnicy natomiast, zwracają uwagę na konieczność ściągania wielkich ilości danych, co w sytuacji najnowszych gier, jak na przykład gta 5 , może być szczególnie niewygodne dla posiadaczy łącz internetowych z limitami przesyłu. Użytkownicy mający dostęp do niezby szybkiego połączenia z Internetem również mogą skarżyć się na tego rodzaju dyskomfort. Jeśli nawet fizyczny nośnik odejdzie do historii, będzie to proces rozciągnięty w czasie i uzależniony w dużej mierz od rozwoju infrastruktury Internetu w krajach rozwijających się.
2018-06-22
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.